WeCreativez WhatsApp Support
برای مشاوره و راهنمایی در خرید آجر سفال اصفهان پیام خود را در کادر زیر بنویسید و ارسال کنید
در اسرع وقت پاسخگوی پیام شما هستیم
LOGO

عظیم ترین بناهای آجری دنیا

چکیده کوتاه مطلب

عظیم ترین بناهای آجری دنیا قلعه مالبورک قبلا درباره معروف ترین آجر نما ها در جهان صحبت کردیم. اینبار می خواهیم درباره عظیم ترین بناهای آجری دنیا و بنا های بزرگ در جهان با شما صحبت کنیم. یکی از جالب ترین و بزرگ ترین قلعه های جهان قلعه مالبورک می باشد. این قلعه از نظر مساحت، […]
  • عظیم ترین بناهای آجری دنیا

    قلعه مالبورک

    قبلا درباره معروف ترین آجر نما ها در جهان صحبت کردیم. اینبار می خواهیم درباره عظیم ترین بناهای آجری دنیا و بنا های بزرگ در جهان با شما صحبت کنیم. یکی از جالب ترین و بزرگ ترین قلعه های جهان قلعه مالبورک می باشد. این قلعه از نظر مساحت، در اروپا بزرگترین بنای آجری ساخته شده می باشد. آجر این بنای بزرگ به رنگ قرمز می باشد. و مکان آن در شهر مالبورک لهستان قرار دارد. قلعه مالبورک یک دژ کلاسیک مستحکم مانده از قرون وسطا می باشد. در واقع این قلعه در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ساخت این قلعه به این گونه بوده است که شوالیه های تتونیک در سال ۱۲۷۴ میلادی ساخت آن را آغاز کردند، و بدین ترتیب وقتی تعداد شوالیه ها طی سال ها افزایش یافت طبیعتا این قلعه بزرگتر شد. پایان ساخت آن در سال ۱۴۰۶ میلادی بوده است. ناگفته نماند که مساحت این قلعه ۲۱ هکتار می باشد.

    عظیم ترین بناهای آجری دنیا ، قلعه مالبورگ

    بیمارستان سنت پائول

    بیمارستان سنت پائول تا قبل از سال ۲۰۰۹ میلادی مستقر بوده و مورد استفاده قرار می گرفته است ولی اکنون بازسازی شده و به عنوان یک موزه و مرکز فرهنگی از آن استفاده می شود. این بیمارستان در سال ۱۹۰۲ میلادی ساخته شد و تا ۱۹۳۰ میلادی پایان گرفته است. نام این بیمارستان از سازنده آن گرفته شده است. بیمارستان سنت پائول دومین بنای بزرگ جهان نام گرفته است.

    عظیم ترین بناهای آجری دنیا ، بیمارستان سنت پائول

    ایستگاه راه آهن سنت پانکراس

    ایستگاه راه آهن سنت پانکراس سومین بنای آجری بزرگ می باشد. این بنا را در شهر لندن در سال‌های ۱۸۶۸-۱۸۶۴ میلادی ساخته اند. نکته جالب این است که مقامات انگلستان در دهه ۶۰ میلادی درصدد تخریب این بنا بودند، ولی به دلایلی آن را تخریب نکردند و این بنا مرمت و بازسازی شد. در سال ۲۰۰۷ میلادی این ایستگاه با نام سنت پانکراس اینترنشنال شناخته شد. این بنای جذاب دارای معماری ویکتوریایی و آجرهای قرمز رنگ در نمای آن می باشد.

    عظیم ترین بناهای آجری دنیا ، ایستگاه راه آهن سنت پانکراس

    بیشتر بدانید : معروف ترین بنا های آجری در جهان

    ایستگاه برق بترسی

    ایستگاه برق بترسی واقع در جنوب رود تمیز در لندن است که سوخت این ایستگاه ذغال سنگ می باشد. سیستم برق این گونه است که این ایستگاه دارای دو ایستگاه برق جدا می باشد و در یک ساختمان قرار دارند. این ایستگاه چهارمین بنای آجری ساخته شده در دنیا می باشد.

    انبار تنباکو اسکله اسنلی

    در لیورپول انگلستان، انبار تنباکو اسکله اسنلی واقع شده است. این انبار درواقع جزء بزرگترین انبار آجری شکل در جهان است. مساحت این انبار آجری ۱۲۰۰۰ متر مربع می باشد و دارای پنج طبقه است.

    قلعه لاس ونتاس

    ششمین بنای آجری بزرگ جهان، قلعه لاس ونتاس است، در این قلعه میدان گاو بازی در مادرید اسپانیا قرار دارد. فضایی که این میدان را می تواند در بر بگیرد حدود ۲۵۰۰۰ نفر می باشد که به تماشای مسابقه می نشینند. ارتفاع این قلعه ۶۰ متر می باشد و در واقع قلعه لاس ونتاس جزء استادیوم های بلند مادرید می باشد. ارزش این بنا نه تنها به عنوان استادیوم بلکه به عنوان بنایی تاریخی، اجتماعی و همچنین فرهنگی بشیار پر اهمیت می باشد. معماری این بنا بسیار چشمگیر و جذاب می باشد.

    عظیم ترین بناهای آجری دنیا ،قلعه لاس ونتاس

    معبد جتاوانارامایا

    این معبد در شهر آنورادهاپور قرار دارد. و جزء بزرگ ترین گنبد های جهان می باشد. دستور ساخت این معبد توسط پادشاه ماهاسنا و در قرن سه میلادی بوده است که ساخت این بنا حدودا به ۱۵ سال طول کشیده است. تعداد آجر پخته شده به کار رفته در این معبد تقریبا ۳/۹۳ میلیون آجرمی باشد. از مشخصات مهم آن ارتفاع ۱۲۲ متر و قطر ۹۵ متر می باشد. مصالح به کار رفته در این آجرها شامل ماسه ریز ۶۰ درصد و ۳۵ درصد هم رس است و فشاری تحمل می کند  ۸۷۱/۴۳۵۵۵۰ کیلوگرم بر متر مربع می باشد.

    عمارت سلطان عبد الصمد

    اولین بنا در کشور مالزی، شهر کوالالامپور که سبک آن معماری اندلسی است، ساختمان سلطان عبد الصمد می باشد. ساخت این بنا بین سال های ۱۸۹۷ – ۱۸۹۴ بوده است و این عمارت به طور کامل از آجر است.

    عمارت سلطان عبدالصمد

    موزه دولتی تاریخ روسیه

    موزه تاریخی روسیه در شهر مسکو در میدان قرمز و میدان مانژ واقع شده است و در بین موزه های تاریخی روسیه مهمترین موزه است. ساخت این موزه در سال ۱۸۷۲ میلادی انجام شد و در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط شورای شهر راه اندازی شد. مدتی بعد، به موزه تاریخی روسیه تبدیل گردید. آجر های قرمز رنگ به بنای این موزه نمایی جذاب و چشمگیر بخشیده است. به این صورت که زمانی که در انتهای شمال میدان سرخ می ایستید، می توانید برج های دو قلوی آجرنمای آن را ببینید.

    موزه تاریخی روسیه

    کلیسای جامع سنت ماری

    در شهر کراکوف لهستان کلیسایی به نام کلیسای جامع سنت ماری وجود دارد. قدمت این بنا اوایل قرن ۱۳ میلادی است که با حمله تاتارها تخریب شده و در قرن ۱۴ میلادی دوباره بازسازی شده است. این کلیسا دو برج آجری به ارتفاع ۶۹ و ۸۰ متری دارد که این دو برج در قرن ۱۵ میلادی ساخته و به کلیسا اضافه شد. در این بنا سبک گوتیک کاملا مشهود است و ظاهر آن را بسیار منحصر به فرد و جذاب کرده است. و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

    کلیسای جامع سنت ماری

     

    بیشتر بدانید : گنبد سلطانیه و ایده اصلی معماری کلیسای سنت ماری

    مجموعه لفتون پلاس و آجر سفال ایران ، پیشگام در زمینه تولید محصولات آجر ، انواع آجر نما ، آجر نما نسوز ، آجر نما ۱۰ سوراخ ، آجر لفتون ، انواع آجر  و آجر سفال اصفهان در بازار ایران با دستگاه های تمام اتوماتیک و بالاترین کیفیت و تنوع و همچنین عرضه آجر با مناسب ترین قیمت بین رقبای موجود در بازار آجر و آجر نما جهت مصارف مختلف ساختمان در ایران می باشد. برای سفارش انواع آجر نما با شماره  09132688409 و یا از طریق صفحه تماس با ما سایت لفتون با ما تماس بگیرید .

    فروش آجر سفال اصفهان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    ads
    • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
    • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
    • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
    • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
    • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مطالب مرتبط

    لینک کوتاه نوشته