WeCreativez WhatsApp Support
برای مشاوره و راهنمایی در خرید آجر سفال اصفهان پیام خود را در کادر زیر بنویسید و ارسال کنید
در اسرع وقت پاسخگوی پیام شما هستیم
LOGO

انواع آجر ده سوراخ لفتون کدام است؟

آجر ده سوارخ قرمز اصفهان
  • انواع آجر ده سوراخ لفتون کدام است؟

    آجر لفتون یا آجر بهمنی دارای ده سوراخ می باشد که سوراخ های آن به منظور کاهش وزن آجر ، عایق بندی و همچنین ایجاد خلاء بوجود آمده اند. این محصول در دو رنگ زرد و قرمز و در دو سایز قالب بزرگ و قالب کوچک همچنین در کیفیت درجه یک و درجه دو  تولید می شود و در دیوار چینی سوله ها، مدرسه ها، محوطه ها، باغ ویلاها و حریم کارخانه جات، ادارات و منازل استفاده می شود . سایز بزرگ آجر بهمنی  (با ابعاد 21.5 * 10 * 5.5 سانتی متر)  در کیفیت ممتاز (تمام اتوماتیک) و در کیفیت درجه یک (تولید به روش نیمه اتوماتیک) برای نما سازی و دیوار کشی ، در کیفیت درجه 2 برای دیوار کشی و پشت کار تولید می گردد و  همچنین در سایز کوچک(با ابعاد 19 * 9 * 5 سانتی متر)  نیز با کیفیت درجه یک و درجه دو تولید می شود که در چیدن دیوار اتاق ، تراس ها ، دو پوش حمام و دستشویی و ایجاد سقف (طاق ضربی) و یا حتی دیوار باغ ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. به آجر های با کیفیت ممتاز  و آجر درجه یک، آجر نما و  به آجرهای درجه 2 آجر پشت کار نیز گفته می شود .

     

    اجر ده سوراخ بهمنی ، انواع آجر ده سوراخ

    مرغوبترین آجر لفتون  یا اجر بهمنی ده سوراخ  از خاک رس مرغوب تولید شده و  در آجر های با کیفیت رنگ آن طی سالها می بایست  ثابت بوده و در برابر عوامل محیطی مقاومت مناسبی داشته باشد. آجرهای ده سوراخ  از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در سراسرایران است و بیشترین استفاده را در ایجاد نمای ساختمان ها به خصوص سوله ها ، کارخانه جذات و مدارس داشته و در نوع درجه 2 یا پشت کار نیز در تیغه چینی کاربرد دارد. در گذشته از آجر فشاری برای تیغه چینی یا طاق ضربی استفاده می شد که آجر فشاری از معایبی چون وزن زیاد و جذب آب زیاد داشت بنابراین طی سال های اخیر آجر ده سوراخ بهمنی جایگزین آن گردیده است . سوراخ های عمودی آجر ماشینی (ده سوراخ) باعث کاهش وزن و پخت بهتر خشت شده و استحکام آن را بالا می برد.

     

    در ادامه این مقاله به بررسی انواع آجر ده سوراخ ماشینی در ایران می‌پردازیم.

     

    آجر ده سوراخ ممتاز

    آجر ممتاز اصفهان یا آجر لفتون ممتاز  یا آجر ده سوراخ ماشینی همان اجر بهمنی می باشد که از خاک اعلا اصفهان و به صورت ممتاز و تمام اتوماتیک ( در کوره ی تونلی و خشک کن گازی ، کاملا هوشمند و اتوماسیون ) و در ابعاد استاندارد 21.5 * 10 * 5.5 سانتی متر  تولید می شود و در رنگ های زرد، گلبهی و قرمز به بازار عرضه می گردد و معمولا به عنوان آجر نما  و در دیوار چینی سوله ها، مدرسه ها، محوطه ها، باغ ویلاها و حریم کارخانه جات، ادارات و منازل استفاده می شود . آجر لفتون ممتاز به آجر ده سوراخ سه طرف نما نیز معروف است .

    آجر ده سوارخ قرمز اصفهان

    آجر ده سوراخ درجه یک

    آجر بهمنی درجه یک تقریبا چیزی شبیه همان آجر لفتون ممتاز می باشد با این تفاوت که در یک مرحله از تولید آجر ده سوراخ درجه یک از تراکتور برای حمل خشت های تولید شده و انتقال به کوره استفاده می گردد . بنابراین آجر ده سوراخ درجه یک بر خلاف آجر ده سوراخ ممتاز به صورت نیمه اتوماتیک و در خشک کن های گازی و کوره های هافمن و البته به صورت درجه یک تولید شده و حین بارگیری نیز مجدد کیفیت آن توسط واحد کنترل کیفیت بررسی شده و آجر های تائید نشده به عنوان آجر درجه 1.5 به بازار عرضه می گردد .

    آجر ده سوراخ درجه یک به صورت سه طرف نما تولید شده و معمولا به عنوان آجر دیوارکشی به کار برده می شود که به آجر لفتون درجه یک یا آجر سوله سازی و مدرسه سازی معروف می باشد که البته کیفیت نمای آن یک سطح از آجر لفتون ممتاز پائین تر می باشد. اما به این موضوع به آن معنی نیست که کیفیت آجر ده سوراخ درجه یک مورد تائید نباشد. از دیگر مزایای آجر درجه یک ده سوراخ این است که می توان هم با آن دیوار های حائل ایجاد کرد و هم پس از ایجاد دیوار و بند کشی از نمای زیبای آن لذت برد یعنی دیگر نیازی به نمای جدید ندارید.

    آجر ده سوراخ درجه یک لفتون هافمن

    آجر ده سوراخ درجه دو

    آجر ده سوراخ درجه دو به آجر بهمنی نیز معروف می باشد و معمولا برای دیوارکشی در پشت کار و یا برای طاق ضربی استفاده می گردد . آجر های ده سوراخ درجه 2 معمولا به صورت آفتاب خشک و به صورت دستی تولید شده و نقش ماشین آلات مدرن در تولید آجر ده سوارخ درجه 2 کمتر می باشد . با توجه به شکل اجرهای درجه 2 استفاده از این آجر برای نماسازی توصیه نمی شود اما در صورتی که میخواهید دیوار باغ یا دیوار کارخانه را به صورت اقتصادی با آجرهای ده سوراخ ایجاد کنید می توانید از آجر ده سوراخ درجه 2 یا آجر بهمنی استفاده کنید اما قطعا نباید توقع نمای بسیار زیبا از آن داشته باشید هرچند نمای ایجاد شده با آجر های درجه 2 خیلی هم نامناسب نبوده و مانند آجر های توپر(آجر زبره) زشت و زننده نیست .

     

    توضیحات بیشتر

    آجر ده سوراخ در دو سایز قالب بزرگ با ابعاد استاندارد 21.5 * 10 * 5.5 سانتی متر و ابعاد مشابه و قالب کوچک  با ابعاد 19 * 9 * 5 سانتی متر و در انواع درجه یک با خشک کن گازی (به صورت سه طرف نما) و همچنین درجه 2 آفتاب خشک تولید می گردد.لازم است بدانید آجر های تولیدی در اصفهان و معروف ترین محصولات آن یعنی آجرنما لفتون اصفهان، آجر هایی بسیار با دوام و جذاب هستند . اجر لفتون در برابر شرایط متفاوت جوی و در گرما یا سرمای شدید کاملا مقاوم می باشد. از اجر نمای لفتون درجه یک برای نمای بیرونی نیز استفاده می شود .

     

    بارگیری آجر ده سوراخ لفتون ، انواع آجر ده سوراخ

     

    نحوه بارگیری اجر ده سوراخ اصفهان

    اجر ده سوراخ اصفهان به صورت فله بارگیری شده ولی در صورت سفارش مشتریان عزیز امکان بسته بندی آجر ها در شیرینگ های 16 تایی و همچنین امکان پالت کردن آجر بهمنی نیز وجود دارد . اگر قصد خرید آجر ده سوراخ را دارید می توانید انتخاب کنید که هزینه بسته بندی بپردازید یا به صورت فله بارگیری نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید انواع اجر اصفهان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید (03132257952) و اطلاعات کافی در خصوص وزن آجر ده سوراخ ، ابعاد آجر بهمنی ، ظرفیت حمل آجر لفتون ، قیمت آجر 10  سوراخ اصفهان و … را کسب نمائید .

    آجر ده سوراخ ممتاز و درجه یک به صورت فله (دستچین توسط کارگر)یا بسته بندی بارگیری شده و می بایست توسط کارگر تخلیه گردد . آجر ده سوراخ درجه 2 نیز به صورت دستچین توسط کارگر بارگیری می شود اما امکان تخلیه کمپرسی آجر های درجه 2 وجود دارد .

     

    ظرفیت حمل آجر ده سوراخ قالب بزرگ

    ظرفیت حمل آجر ده سوراخ قالب بزرگ زرد به شرح زیر می باشد :

    وزن آجر ده سوراخ زرد : (+/- 50گرم) 1150 گرم

    ظرفیت خاور : 3.500 قالب

    ظرفیت کامیون تک (شش چرخ): 9.000 قالب

    کامیون جفت (ده چرخ): 13.500 قالب

    تریلی (هجده چرخ) : 20.000 قالب

    ظرفیت حمل آجر قرمز و گلبهی به دلیل وزن بیشتر متفاوت می باشد که برای  کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس(09132688409) بگیرید .

     

    بهترین کارخانه آجر ده سوراخ کدام است ؟

     آجر ده سوراخ در مناطق زیادی از کشور ایران تولید می گردد اما بهترین این آجر ایرانی آجر هایی است که در شهر اصفهان (به خصوص کوره های آجر پزی منطقه صنعتی دولت آباد) تولید می گردد، هرچند این آجر در شهر های دیگری مانند تهران، سمنان، یزد، شبستر و … نیز تولید می گردد اما کیفیت آجر اصفهان قابل مقایسه با انواع دیگر نبوده و در پروژه های معتبر صرفا آجر لفتون اصفهان مورد تائید ناظرین قرار می گیرد .

    کارخانه آجر سفال ایران به عنوان یکی از برترین تولید کننده های آجر لفتون ممتاز و آجر ده سوراخ درجه یک در ایران به دلیل انتخاب بهترین معادن خاک رس اصفهان به عنوان مواد اولیه و انجام آزمایش های استاندارد و علمی متعدد قبل، حین و بعد از تولید و همچنین با بهره گیری از کارشناسان مجرب در خط تولید توانسته آجر لفتون نما درجه یک را که به صورت تمام اتوماتیک تولید شده با بالاترین کیفیت سطح و رنگ به بازار عرضه نماید به طوری که آجر ده سوارخ لفتون علاوه بر ایجاد نمای  زیبا و جذاب ساختمان ها، سوله ها، مدارس ، ادارات ،‌ در زیباسازی و ایجاد نمای کلاسیک در دکوراسیون داخلی منازل، هتلها، مطب ها، ‌فروشگاه ها و‌ سایر مکانهای خصوصی و عمومی کاربرد داشته و می تواند زیبایی خارق العاده ای را خلق نماید.

    کارخانه آجر اصفهان

    آجر سفال ایران پیشگام در صنعت آجر و سفال اصفهان ، انواع آجر نما ، آجر نما نسوز ، آجر نما ده سوراخ ، آجر لفتون ، آجر تیغه اصفهان و…  با مناسب ترین قیمت  می باشد. اگر قصد خرید آجر اصفهان را دارید با شماره  09132688409 تماس بگیرید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    لفتون پلاس

    راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) ارتباط از طریق واتساپ

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    قوانین ارسال دیدگاه در سایت لفتون

    • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
    • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
    • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
    • نانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: