WeCreativez WhatsApp Support
برای مشاوره و راهنمایی در خرید آجر سفال اصفهان پیام خود را در کادر زیر بنویسید و ارسال کنید
در اسرع وقت پاسخگوی پیام شما هستیم
LOGO

آجر ها در نمای داخلی و خارجی خانه چه مزیتی دارد؟

آجر ها در نمای داخلی و خارجی خانه
  • آجر ها در نمای داخلی و خارجی خانه چه مزیتی دارد؟

    آیا مزیت آجر ها در نمای داخلی و خارجی خانه را می دانید؟ همانگونه که در مطالب قبل هم برایتان ذکر کردیم، از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی در ایران آجر ها می باشند. در چند دهه اخیر کاربرد آجر ها بسیار افزایش داشته است. این یعنی این که هم در نمای خارجی ساختمان و هم در بخشی هایی از دیوارهای داخلی آجر ها کاربرد پیدا کرده اند. امروزه شاهد بسیاری از ساختمان های اداری و مسکونی و غیره هستیم که برای نمای آن ها از آجر های بسیار زیبا و چشم نماز استفاده کرده اند. به خاطر همین از دیرباز تا به امروز آجر ها پر طرفدار شده اند. بنابراین قصد داریم در این مطلب به مزایای دیوار های آجری در نمای داخل و خارج ساختمان اشاره کنیم.

    گرم کردن محیط

    از آن جایی که رنگ آجرها بسیار گوناگون اند مانند زرد، قرمز، قهوه‌ای و حتی مشکی. به خاطر همین اگر در نمای داخلی ساختمان استفاده شوند، این طیف رنگی گرم باعث می شود تا فضای خانه را گرم و دلپذیر کند و نمای خانه را سرزنده می سازد.

    به وجود آوردن فضای نوستالژیک

    چون آجر ها از دیرباز در ساختمان سازی و معماری ایران باستان طرفدار داشته اند، از این رو در طراحی داخلی ساختمان ها می توانند فضایی نوستالژیک را برای ساکنین تداعی کنند. همچنین آجر ها تداعی کننده ساختمان های روستایی می باشند، برای همین در بین این همه شلوغی شهری فضای داخلی خانه می تواند محیط پر آرامش روستایی را برای ساکنین به ارمغان بیاورد.

    آجر ها با همه دکوراسیون‌ها سازگار است

    مزایای دیگر دیوارهای آجری سازگار بودن آن ها با همه چیدمان داخلی خانه است. به این معنا که اگر دیوار های داخلی خانه شما آجری باشد، شما در هر زمان می توانید چیدمان خانه تان را عوض کنید. حواه فضای خانه شما سنتی باشد خواه مدرن دیوارهای آجری با همه سبکی می تواند سازگار باشد.

    طراحی منحصر به فرد

    امروزه اغلب ساکنین برای پوشش داخلی دیوارهای خانه از رنگ یا کاغذ دیواری استفاده می کنند. اما آجرها علاوه بر زیبایی و تنوع می تواند فضای خانه را خاص و منحصر به فرد نماید.

    نزدیک بودن به طبیعت

    از آنجایی که برای نصب دیوار آجری به مواد نگهدارنده و یا روکش نیازی نیست، برای هیمن دیوارهای  آجری را می توان به تنهایی و حتی بدون دومین پوشش نصب کرد. از این رو برای نصب دیوارهای آجری شما مستقیما با خاک رس رو به رو هستید. همچین منظره ای به تماشاچی این حس را انتقال می دهد که به طبیعت نزدیک شده است.

    دلایل اصلی استفاده از آجرها در ساختمان سازی

    به غیر از تمام تاثیرات مثبتی که آجرها در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها دارند و ما آن ها را اکنون دانستیم، مزایا و خصوصیت های زیاد دیگری هم دارند که ما در اینجا همراه با توضیح به شما ارائه می دهیم:

    رنگ ثابت آجرها

    ترکیب بیشتر آجرها، خاک‌های معدنی می باشد به این ترتیب که آن ها فاقد رنگ مصنوعی می باشند. بخاطر همین است که با تنوع رنگی در آجر ها روبه رو هستیم. این رنگ های آجر مخصوصا آجر نسوز،  با گذشت زمان بر اثر شرایط آب و هوایی و تابش خورشید تغییری نمی کنند و همچنان ثابت می مانند.

    مقرون به صرفه بودن آجرها

    به طور کلی آجر ها نسبتبه دیگر مصالح ساختمانی مقرون به صرفه تر هستند. همچنین آجرهای مخصوص دیوارهای داخلی نسبت به آجرهای نمای خارجی خانه بسیار ارزان تر می باشند. زیرا نیازی نیست که این آجر ها در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشند. بنابراین آجرها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر اند. و این جزء مزیت های مهم آن ها محسوب می شود.

    ماندگاری زیاد آن ها و نگهداری کم هزینه آن ها

    می دانیم که آجر ها در مقایسه با دیگر مصالح با ثبات و با دوام هستند به این معنا که آجر ها به مرور زمان از بین نمی روند. از این رو آجر ها نیازی به هزینه های اضافی نگه داری مانند حفاظت مقابل موریانه، آب بندی، نقاشی و غیره ندارند. به خاطر همین اگر می خواهید از آجر ها برای دیوار خانه خود استفاده کنید دیگر جای نگرانی برای هزینه ها و مراقبت از آن ها ندارید.

    عایقی مناسب و حفظ انرژی

    آجر ها می توانند به راحتی حرارت را انتقال دهند. آجرها در واقع نمی گذارند انرژی هدر برود. بدین ترتیب که آجرها قادر هستند تا حرارت محیط اطراف را ذخیره کرده و با توجه به شرایط محیط آن را دوباره به محیط باز گردانند. و همچنین عایق خوبی در برابر سرما و گرما هستند و برای در و پنجره خانه بسیار ایده‌آل می باشند.

    تولید شده از مواد سازگار با طبیعت

    بیشترآجرها از خاک رس تولید می‌شوند. در واقع خاک رس از مواد فراوان در طبیعت می باشند. نکته دیگر این که آجر ها را جوری تولید می کنند که کمترین ضایعاتی نداشته باشتد به همین دلیل هم به طبیعت ضرر نمی زنند و هم بخاطر خاک رس طبیعی، با طبیعت سازگاری دارند و نمی توانند به محیط زیست آسیبی وارد کنند. حتی بخاطر اینکه بر خلاف مصالح ساختمانی دیگر اصلا سمی نیست برای افراد هم ضرری نمی توانند داشته باشند.

    تولید شده از مواد سازگار با طبیعت

    آجر ها در برابر آتش، باد و رطوبت مقاوم هستند

    بهتر است بدانیم که پختن خاک رس در دمای بالای ۱۰۰۰ درجه سانتیگرد صورت می گیرد و بعد به آجر تبدیل می گردد. از این رو آجر ها می توانند مقاومت بالایی در برابر حرارت وخصوصا آتش داشته باشند. با توجه به آمار ارائه شده خانه های آجری مقاومت بیشتری نسبت به خانه های سیمانی از خود نشان داده اند.

    با تمام این اوصاف و مزایا می توان نتیجه گرفت که آجر ها برای ساخت نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها در عین زیبایی، بسیار مفید و مقرون به صرفه می باشند. شما می توانید سفارشات خود را در خصوص آجر بهمنی، آجر قزاقی، آجر اتوماتیک و غیره را به شرکت تولید کننده آجر سفال اصفهان بسپارید. پس با ما تماس بگیرید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لفتون پلاس

    راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) ارتباط از طریق واتساپ

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    قوانین ارسال دیدگاه در سایت لفتون

    • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
    • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
    • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
    • نانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: