WeCreativez WhatsApp Support
برای مشاوره و راهنمایی در خرید آجر سفال اصفهان پیام خود را در کادر زیر بنویسید و ارسال کنید
در اسرع وقت پاسخگوی پیام شما هستیم
LOGO

انواع چیدمان آجر

انواع چیدمان آجر
  • انواع چیدمان آجر

    در این محتوا انواع چیدمان آجر ها را با هم بررسی می کنیم . انواع روش های چیدمان آجر ، آجر چینی ، آجرچینی راسته نما ، اجرچینی کله نما ، آجرچینی به‌صورت یک رج کله یک رج راسته ، اجر چینی مشبک جناغی ، اجرچینی بلوکی ، اجرچینی صلیبی ، آجر چینی هلندی و …

    روش های چیدمان آجر

    قبل از اینکه درباره مدل گرفتن اجر با شما صحبت کنیم، بهتر است انواع چیدمان آجر، مدل برداشتن، قرار دادن و حمل آن را هم بدانید.

    تمامی آجرها در آجر چینی باید باهم مرتبط باشند، یعنی هر آجری توسط آجرهای رج بالا و پایین باید به هم قفل شده و یکدیگر را کاور کنند . دیوار هایی که با این روش ساخته می شوند از استحکام بالا تری نسبت به دیوارهای دیگر برخوردار هستند. دیوارهایی به شکل بند روی بند هستند در واقع پیوندی ندارند. در این صورت بار فقط توسط قسمتی از دیوار تحمل می شود. در روش بنای صحیح دیوار باید وزن و بار وارده از هر آجر به آجرهای زیرن انتقال یابد و فشار بار در همه جای دیوار پحش شود.

    آجرچینی

    به دیوارهایی باربر گفته می شود که به قطر ۳۰،۲۲،15 سانتی و یا بیشتر تقسیم شده اند و همچنین به دیوارهایی که 15 یا ۱۰ سانتیمتری هستند را دیوارهای جداکننده تقسیم نام گذاری کرده اند. این دیوارها در برابر فشار مقاومتی ندارند. دیوارهایی که ۲۲ سانتی هستند در واقع دیوار نیمه باربر می نامند و به دیوارهای ۳۰ سانتی یا بیشتر، دیوارهای باربر می گویند.

    آجرچینی راسته نما

    این آجرها به صورت راسته نما روی‌ هم سوار می شوند. قطر این دیوار 10 سانت می باشد و اینگونه بندهای عمودی روی‌ هم قرار نمی گیرند و این دیوار پیوند محکمی دارد.

    آجرچینی کله نما

    در این مورد تنها قسمتی از سر آجرها بعد از آجرکاری در نمای دیوار نمایان می‌شود و هر کدام از آجرها نصف سر نما با آجرهای زیرین یا فوقانی خود متصل می شود.

    آجرچینی به‌صورت یک رج کله یک رج راسته

    در این آجر چینی ها به صورت یکی در میان یک رج کله و یک رج راسته قرار داده می شود، به شکلی که ملاط های آن که به صورت بندهای عمودی هستند، روبه روی هم قرار نگیرند.

    آجرچینی مشبک جناغی

    این آجر چینی ها از یک مدل طرح آجری شکل گرفته اند که همگی زاویه ۹۰ درجه و صفحه‌ی افقی زاویه ۴۵ درجه را تشکیل می دهند، به این ترتیب زمانی که قاب‌ها با شکل جناغی پشت هم متصل شوند باید دقت کرد تا طرح به شکل طبیعی افقی و عمودی باشد.

    آجرچینی بلوکی

    در این دیوارها از پیوند اتصال بلوکی به ‌صورت ۱۰۰ درصد استفاده می شود . به این ترتیب این نوع دیوارها از آجرهای کامل و سه قد درست می‌شوند.

    آجرچینی صلیبی

    در این آجرچینی پیوندها به صورت اتصال‌های بلوکی هستند ولی در ردیف چهارم باید پس از آجر سه قد، یک آجر نیمه قرار گیرد؛ به طور کلی آجرچینی صلیبی کاربرد زیادی در کشور ما ندارد.

    آجر چینی هلندی

    در این روش از آجرچینی ترکیبی از اتصال بلوکی و کله راسته وجود دارد.

    انواع چیدمان آجر

    در این مطلب تلاش کردیم درباره انواع چیدمان آجر با شما صحبت نمائیم و مشخصات آن را برای شما به صورت مختصر شرح دهیم . امروزه معماران و ساختمان سازها از آجرها در بناهایشان استفاده می نمایند. آن ها برای القا و احیای آجر در ساختمان ها از طرح ها و الگوهای متفاوتی در آچرچینی بهره می برند. این طرح ها و الگوها می توانند به شکل منظم و نامنظم باشند و در دیوارچینی چیده شوند. آجرها در معماری باستانی ایران رواج بسیاری داشته است اما امروزه آجر از قالب مصالح سنتی به یک مصالح جدید و مهم ساختمان ها بدل شده اند. آجر نما می تواند مزیت های بسیاری چه در ظاهر و چه در کارکرد داشته باشد. آجر به طراح و معمار اجازه می دهد می‌دهد تا وزن پوسته‌ ی طرح هزاران هزار ایده‌ ی جدید و منحصر به فرد اجازه می دهد تا طرح ها و ایده های بسیار متنوع ای را در نمای ساختمان چه داخلی و چه خارجی القاء کند. و ساختمان را از لحاظ بصری چشمگیر و منحصر به فرد نماید. به این ترتیب در حال حاضر تقاضا برای استفاده از آجر در آجرنما ها بسیار افزایش یافته است.

    شرکت آجر سفال ایران

     آجر سفال ایران ، پیشگام در زمینه ارائه جدیدترین محصولات آجر ، آجر نما ، آجر نسوز ، اجر سه گل ، آجر ۱۰ سوراخ ، آجر قزاقی ، آجر قالب کوچیک ۵ ، آجر بهمنی ، آجر ۵/۵ ممتاز و آجر سفال اصفهان در بازار ایران با دستگاه های تمام اتوماتیک و بالاترین کیفیت و تنوع و همچنین عرضه آجر با مناسب ترین قیمت بین رقبای موجود در بازار آجر جهت مصارف مختلف ساختمان در ایران می باشد.  اجرهای تولید شده توسط کارخانه آجر اصفهان از خاک رس مرغوب ساخته شده و مقاومت آن هادر برابر فشار و آب و هوا تست شده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    لفتون پلاس

    راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) ارتباط از طریق واتساپ

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    قوانین ارسال دیدگاه در سایت لفتون

    • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
    • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
    • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
    • نانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: